Henvisninger
En væsentlig del af din forretning kan komme fra henvisninger. Centrale er at yde ekstraordinær kundeservice og uddanne dine klienter og indflydelsesrige personer til dette faktum. Du skal aktivt dyrke henvisninger; ellers du bare overlade det til tilfældighederne.
Henvisninger Start med fantastisk Service
Grundlaget for stor henvisninger er god kundeservice. En stor del af din forretning kan genereres gennem henvisninger. Gøre en investering i din virksomhed og din kundes tilfredshed ved at gøre fremragende arbejde.
Karakteristik af en henvisning kilde
Forstå de særlige kendetegn ved en stærk henvisning kilde, tillader dig at tilbringe din tid med de mest kvalificerede kundeemner. Nedenfor er betingelserne for optimal henvisning kilde:
Skal have et forhold til dit mål klient
Skal forstå din target klient profil
Skal være uddannet på hvad du gør
Skal respektere dig og din virksomhed
Skal respekteres af din mål-klient
Skal motiveres til at henvise klienterne til dig
Eksisterende kunder
Du bør jævnligt spørge for henvisninger og du skal have en formel Henvisningsprogram med din eksisterende kundebase. Vi blot sende et brev regelmæssigt til vores klienter, forklarer, at vi hellere ville bruge vores penge, forbedre vores tjenester, derefter marketing for erhvervslivet. Vi bede om henvisninger. Vi sender Kuponer, der kan distribueres, visitkort og nyhedsbreve, der kan videresendes. Vi er ikke anmassende; Vi er bare op foran, hvis de er tilfredse med vores tjenester bør de anbefaler os.
Gratis leverandører
Du skal være mere formelle om din henvisning arrangement med andre leverandører. Løftet om gensidig gengældelse sjældent virker. Øjeblikkelig tilfredsstillelse gør. Hvis du er klar over værdien af klienten beregnet tidligere i dette afsnit, så være generøse med dine kolleger leverandører, når de bringer i en klient. Hvis du vil gøre en fortjeneste på $10.000 over livet for kunden, skriver en check for $1000 til henvisning kilde bør ikke være smertefuldt.
Du kan have venskaber med nogle af disse leverandører, men de er også forretningsfolk og skal være bekymrede, at de bruger tid forbedre deres bundlinje. Når du foreslår en solid årsag og virkning for en finansiel ordning, vil du få betydeligt bedre resultater.
Vurdere alle de forretninger, der er ikke-konkurrencedygtige, men ender med at gøre forretninger med din mål-klient. Eksempler herpå er:
Kabelføring virksomheder
Managementkonsulenter
Telefon selskaber
Software-virksomheder
VARs
Hardware virksomheder
Gøre det værd at deres tid og sætte tilbuddet skriftligt. Det kunne være en væsentlig kilde til nye kundeemner til dig.
Seminar deltagere
Hvis du giver stor værdi på dine seminarer, kan dette føre til en lukrativ henvisning rørledning. Men ligesom alt andet, skal du bevidst dyrker henvisningerne. Omfatter ekstra visitkort eller kuponer i pakken seminar og på din evaluering spørgeskema, spørg hvis der er nogen deltageren ved at kunne bruge dine tjenester eller skulle modtage en rabatkupon til næste seminar. Spørg og du skal modtage.
Professionelle Services
Nogle af de bedste henvisningskilder du har tilgængelig er fra dem, der giver dit firma professionelle services. Du deres klient, så de er naturligt tilbøjelige til at give ekstra værdi. De har også en stor indsigt i det arbejde, du gør og din succes. Eksempler er:
Finansrådet
Leasing agenter
Kommerciel ejendomsmæglers
Revisorer
Advokater
Sekundære kilder, der kan overraske dig er:
Regelmæssige levering mennesker
Kreditorkontakter; kontorartikler, hardware, osv.
Rengøring; kontakt til ledelsen eller ejere
Dyrke og soignere disse kilder af henvisninger. Opføre sig professionelt i alle dine interaktioner. Holde dem informeret om nye kunder, produkter og tjenester, presse og så videre. Forsyne dem med visitkort og aktivt bede om henvisninger.
Andre henvisningskilder
Der er andre henvisninger kilder, der kan allerede genereret business for dig, uden at have en formel henvisningssystem på plads:
Venner
Medlemmer af din kirke
Naboer
Medarbejdere
Perspektiver-bede hvis de ikke køber, om en henvisning
Medlemmer af andre organisationer du er forbundet med-skole, politiske, osv.
Hvornår skal man bede om henvisninger
Du bør altid spørge for henvisninger, hvis du leverer en kvalitet vare eller tjenesteydelse. Der er tidspunkter, når du får bedre resultater end andre. Her er nogle retningslinjer at bede om henvisninger:
Efter at have underskrevet en kontrakt.
Med jævne mellemrum med et brev, sige en gang i kvartalet
Hvor vellykket afslutning af et projekt og din klient underskriver den endelige godkendelse.
Når en udsigten slår dig. Skyld er en smuk ting.
Når du laver en klient Tilfredshedsundersøgelse.
Når du ringer en inaktiv klient.
Når du ringer en aktiv klient.
Hvis du er uklart om, hvordan man bede om en henvisning, er her nogle varianter at prøve:
“Det var en sand fornøjelse arbejder sammen med dig og jeg ser frem til vores næste projekt sammen. I mellemtiden, hvis du kender nogen, der har bør for kvalitet software udviklingstjenester, håber jeg at du passerer på hvad en god oplevelse du havde med vores virksomhed og få dem til at give os et opkald.”
“Jeg er glad for, det går godt for dig. Har du nogen bekendte, der måske har brug for min virksomheds ydelser?”
Holde dem informeret
Du bør holde henvisning kilde underrettet under den tidlige del af det nye forhold. Du vil få en fornemmelse af hvor meget men mindst ringe og fortælle kilden “Tak” for indbringelsen. Informere dem om, at du har mødt, startede en kontrakt og derefter blot bede dem hvis de ønsker at blive informeret om deres henvisning.
Du skal næsten altid sende et brev takke henvisning kilde. Det er høflig og forsigtig. Hvis det giver mening, kan du sende dem en kredit til dine tjenester, en middag for to eller billetter til en bold spil. Vise din påskønnelse.
Motiverende henvisningskilder
Motivere henvisning kilde, afhænger af slags forhold, du har med dem. Hvis det er en eksisterende kunde, kan det være så simpelt som bare giver stjernernes service og aktivt ønsker henvist. For leverandører og professionelle relationer er oprettelse af en formel Kommissionen, der er attraktive mere effektiv.
Og glem ikke at give henvisninger. Hvis du kan mageligt anbefaler et firma, du vil bygge gengældelse kreditter og det tager ikke mange kræfter på du er en del. Centrale er at henvise kun virksomheder, der kan virkelig levere og så sørg for du opfølgning med sælgeren at se, hvordan forholdet.